MUN SUOSIKKI TUOREPUURO 2/3


Mulla on yksi sellainen kesäsuosikki, johon mulla vaan tulee aina kesäisin se suurin himo ja se onkin mulla usein eväänä vaikkapa rannalla. Se on omenatuorepuuro reilulla kädellä kanelia. 

Kesän aikaan ehkä kaipaa just sellaista freesiä juttua ja sen lisäks, että tää on tosi kätevä tehdä, niin tää on myös tosi kätevä kuljettaa mukana minne ikinä päättääkään lähteä. Oon muutenkin jostain syystä ja ulkona satunnaisesti satavasta lumesta ja rännästää huolimatta tosi kesäfiiliksellä - puhuin eilen, että mulla on sellainen ihana olo, mikä on silloin kun on kesäiltana jossain landella just saunasta tulleena, paljaat varpaat nurmikolla ja kädessä hyvä kuiva omenasiideri. Ja kaikki on siinä hetkessä vaan just niin kun pitää.

Kuulostaa aika hyvälle vai mitä? En tiedä mistä se fiilis mun mieleen eilen hiipi vai olinko vain niin onnellinen tullessani väsyneillä jaloilla töistä kotiin suoraan ruokapöytään, mutta kesä on ainakin mun mielessä jo hyvässä vauhdissa.


Jatketaan nyt siis uudella tuorepuuroreseptillä ja täältä tulee viime kertaisen vadelmaisen tuorepuuron jatkeeksi uusi raikas ja helppo resepti josta myös se omena löytyy!

MUN SUOSIKKI TUOREPUURO 2/3

Kaksi omenaa, noin 2 dl kaurahiutaleita, 1 rkl chiasiemeniä, pieni loraus mantelimaitoa tai muuta sulle sopivaa nestettä, reilusti kanelia, ripaus jauhettua kardemummaa ja pikkuisen hunajaa. Mulla tuossa päällä on vielä spessuna hunajalla karamellisoituja omenakuutioita, johon tarviit vaan pannulle kookosöljyä paistamiseen ja omenaa kuutioituna, hunajaa ja kanelia. Niitä vain paistellaan siinä niin, että omenat pehmenee. 

Raasta omenat raastimen pienellä puolella ja sekoita puuron muut ainekset joukkoon, muista maistaa onko se sun makuun sopivaa ja anna tekeytyä jääkaapissa mielellään yön yli. Valmista vielä halutessasi karamellisoidut omenakuutiot puuron päälle juuri ennen nauttimista. 


Onko joku muu jo kesämielellä? Entä osaatteko arvata mikä on tämän sarjan viimeinen lempparituorepuuro?

xx Marianne 

12 kommenttia

  1. Tää kuulosti hyvältä, vaikken muuten tuorepuuroista oikein välitäkään, menee siis testiin :-D Kiitos ideasta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jes ehkä mä vielä käännytän sut tuorepuurojen ystäväksi haha :D

      Poista
  2. Hei nyt täytyy kyllä udella että mistä sait tuollaisen ihanan kuparikupin!! :-D Ihania kuvia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on sellainen Vodkan tuotemuki verrattavissa vaikka Coca cola laseihin ja Garagen lasimukeihin mitä jaetaan ilmaistavarana/kaupanpäälisinä :D Kiitos Ninni! :)

      Poista
  3. Tää kuulostaa sen verta hyvältä, että ehkä pakko laittaa testiin viikonloppuna! Itseasiassa en ole vielä testannut tuorepuuroja ollenkaan, vaikka oonkin monesti suunnitellut :)

    http://tiiajennyy.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jes huippua! No nyt on aikakin! :)

      Poista
  4. Oi hitsi hei nyt kuulostaa ihan mun jutulta! Kaurapuuro omenalla, manteleilla ja kanelilla kun on ollut mun vakkariaamupala nyt jo vaikka kuinka pitkään, niin tästä sais hyvän kesäpäivityksen lempparille ♥︎

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heii ihanaa, sitten todellakin testaat tätä! ♥

      Poista
  5. Oi nam kiitos tästä, menee ehdottomasti testiin! Tuorepuurot on kyllä hyvä aamupala, mutta ei oo ennen tullut mieleen raastaa sekaan omenaa, nam! :--D

    http://olderthanyesterday.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä vain ihana ♥ Siis voin kertoo että se on paras idea ikinä! Ja helppo! :D

      Poista
  6. Tää lähtee testiin<3 Tuorepuurot on niin hyviä :')

    VastaaPoista

Back to Top